Vilket väder vi har

Strålande solsken klar blå himmel och lite vind. Kan inte bli bättre. Jag och sonen är hos min mamma och hälsar på i några dagar. Vi var i väg till en bekant till min mamma och tog en fika. Hon har en hund som har hur mycke päls som helst. Och givetvis fastnar det en massa fästingar i denna päls. Hon lyckades ta bort två st från honom när vi var där.
Nu en liten undrarn. Man har ju alltid hört att alla djur har någon uppgift men vad fan har en fästing för uppgift??

Jag har frågat fler st men ingen kan svara på det. Kanske ska googla lite på det. Om jag får något svar på det så återkommer jag annar lägg gärna in lite inlägg om det är någon som vet svaret.

Vi var även i väg till en affär som heter Karlssons. Dom har det mesta av det mesta. Men jag var ute efter kalsonger till sonen och hitta det där. Jag förstår inte vad han gör med sina kalsonger. Det är ju hål i nästan alla.

Tänk va barn har det lätt igentligen. I går kväll gick sonen ut på gården här och vips så träffa han två kompisar eller rättare sagt han blev kompis med två st. Så lätt skulle alla ha för att skaffa vänner. Ja sen kan man ju sålla lite vilka man vill umgås med eller ej.

Nu börjar mor i huset sätta fram mat så nu är det väl bara att avsluta detta.

Men va rädda om er där ute

Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0