1 vecka av semestern har gått

Ja så har man spenderat en vecka av semestern. Och den tänkte jag sammanfatta här

Förra lördagen så packa vi in oss i bilen och drog ner till Stockholm. Vi åkte hem till Angelique och var kvar hos henne tills måndagen. På söndagen var vi i väg till ett ställe och bada och så tänkte vi spela minigolf men det la vi ner när vi kom fram för banorna låg mitt i solen och det var ju inte dåligt varmt den dagen.
På måndag förmiddag var jag och Angelique till Vällingby centrum och shoppa lite. Jag shoppa två linnen och ett par leggings. Och då måste jag bara tala om att jag hitta ett linne som jag hade tittat på hemma i Ström. Där kosta det 399 kr och 397 betala jag för alla tre plaggen i stor stan. Och då var inget plagg på rea. Det kallar jag att fynda.
Efter det åkte vi till Linda och Mathias. Där fick min käre make lite jobb. Han tapetserade två väggar och börja slipa och olja deras altan. På tisdagen kom Nicho. Vi var också och investera i en grill så vi kunde grilla på kvällen. Carro och Per kom över och gjorde oss sällskap. På onsdagen åkte jag och Björn med grabbarna till Nykvarn och lådbilslandet. Clas och Pia med barn kom också dit. Så då fick vi träffa dom en stund.

På torsdagen packa vi i hop oss och drog till min mamma i Heby. Där var vi till fredagen. Då styrde vi kosan till min pappa i Säter. Väl där så kom även Janne, Jenny och Angelique. På lördagen så hade vi bestämat att vi skulle träffas alla hos pappa. Och det gjorde vi. Vi vart hela 18 st. Det var faktiskt jätte mysigt. Jag och Angelique åkte ner till badet så Kevin skulle få bada lite. Sen kom Jenny, Jimmy, Elisabeth och Daniel ner så då vart det en minigolf runda. Och kan ni tänka er jag trodde man skulle ha mest poäng så jag gjorde ju allt för att få det. =) Och jag lyckades. Det var i varje fall vad jag försökte ge som ursäkt att jag kom sist.

När vi vakna på söndagen städa vi ur lill huset vi hade fått lånat. Sen bar det i väg till Falun för en fika hos lillebror.

När vi sitter där och fikar så kommmer jag på att vi kanske skulle åka till Sälen och hälsa på Anita och Jörgen och titta på deras vandrarhem. Sagt och gjort det gjorde vi. Lite förfånade dom blev när vi stanna på gården.

När vi fortsatte därifrån åkte vi till Idre. Där finns det ett fjäll som heter Nipfjäll. Vägen där kallas för Trollvägen. Om man står på ett speciellt ställe i en uppförsbacke och lägger ur växeln så rullar bilen uppåt. Helt otroligt men sant. Kevin trodde inte riktigt på oss när vi sa det men han upptäckte att det var så när vi väl var där.

Sen fortsatte vår resa in i Norge en sväng. Och det är ju bra när man gör inpulsgrejer utan att kolla upp saker och ting,. Vi tänkte vi skulle kunna tanka innan vi åkte in i Norge för det är ju inte så billigt där. Men vi hitta ingen mack. Så när vi kom ner till Rörros så var vi tvugna att tanka. Och inte visste vi hur långt det var till Svenska gränsen så Björn tanka fullt. När vi kommit en liten bit bara hitta vi skylten Funäsdalen 7 mil. Alltså hade vi inte behövt tanka så mycke  i Norge. Men man ska väl gynna grannarna lite också. Dom gynnar ju oss ganska mycke på sommaren =)

Ja det va lite om vad som hänt min första semester vecka.


Kram på er alla


Marie


Kommentarer
Postat av: Niclas

Ni träffade inga andra trevliga människor när ni var nere och besökte huvudstaden??? kanske ett par gammla kollegor med en liten ur söt dotter??? Nej kanske inte är värt att skriva om det eler... :( Vi får väl se om ni får komma och besöka huset sen.... :P

2009-07-10 @ 12:38:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0