Semester vecka 2

Ja så har andra semester vecka gått. Och den har varit ganska lugn eller vad man kan säga. Här kommer en sammanfattning av den. Nej först måste jag få be om ursäkt till Niclas och Angelica att jag inte nämnde dom i mitt förra inlägg. Men jag ville suga på den karamellen en stund. Det va så roligt att träffa er och den lille. Vilket charmtroll. Och nu väntar jag med stor spänning på att ni ska ha flyttat och fått i ordning så vi kan komma ner till er =)

Ja vi kom ju hem på söndagen efter en lång lång väg hem. Men det var trevligt att åka en annan väg någongång och när man inte har någon tid att passa så var det ju perfekt.
Måndagen blev rätt lugn. Packa upp och greja. Va in till Ström för att handla lite.
Tisdagen kom min mamma och en vännina till henne hit. Mamma ringde innan dom kom och tala om att dom var i Ström och att hon var jätte förskyld. Hon ska inte bli förskyld så jag sa åt henne att åka in till vårdcentralen i Ström. Det gjorde dom men där fick hon inger riktig respons så dom åkte hit. Hon var inte pigg kan man säga. På onsdags morgonen var hon jätte dålig så jag ringde efter ambulans. Dom kom hit och gjorde en massa så tog dom henne med sig till Ström. Efter en stund ringde dom och tala om att dom var på väg ner till Östersund med henne. Det visa sig att hon hade lungínflamation. Tänk om dom hade lyssnat på henne inne Ström dagen före så kanske det hade gått att mota olle i grinden. Hennes vännina var kvar här tills i fredags. Så i onsdagskväll åkte hon, jag och Marina till Rossön och spela bingo. Det blev inge stor vinst där men vi hade det trevligt i varje fall. På torsdagen skulle Björn in till Ström och göra lite grejer på jobbet så Jag, SIv och Kevin åkte med in och gick och stros lite där en stund. På kvällen tog jag med Siv upp till Sågbacken så jag fick visa henne byns stolthet. Sen blev det en fika hos Marina. På fredagen åkte vi in till Ström. Dundermarknaden hade börjat. Och någon hade öppnat kranen där uppe. Herre gud va det regna. Sen for Siv ner till Östersund och hälsa på min mamma en stund inna hon fortsatte hemåt.
På fredag kvällen var jag och Kevin in och dundra lite. Vi var och titta på Heat. En stor upplevelse för min lille son. Han var helt tagen av det.
Lördagen var vi hos Marina och Matthisa. Björn var och hjälpte dom med taket. På kvällen var vi till Esse och Maj-Lis och grilla. Mycke gott. När vi ändå var i Ström så sov vi kvar där för på söndagen åkte vi ner och hälsa på mamma. Hon mår nu mycke bättre och väntar på att få transport ner till Uppsala.
När vi kom hem på söndagen så var det någon som öppna kranen här med. Det åska och regna men skam den som ger sig. Vi vänta en stund sen drog vi till Ursvattnet och fiska. Och några stackar fiskar blev det. När vi står där och fiskar så blir det ett jätte liv innen i skogen. Något djur var där inne och stöka runt men vi fick aldrig se vad det var. Vi tror det var en älg som var och drack vatten. Men vi är inte säkra.
Ja det var lite om den veckan. Nu går jag in i sista sem veckan så jag återkommer om den

Kram på er

Kommentarer
Postat av: Niclas

Sååå.. det var bättre :P



Ja nu flyttar vi imorgon!!!

Mycket grejer är det...



Ha det bra på resten av semestern....

2009-07-15 @ 00:26:19
Postat av: Ankan

Jag saknar dig mamma och resten av familjen. Önskar att ni hade varit här längre. Jag måste komma upp snart. Så fort semestrarna är över så kommer jag!

Kram

2009-07-24 @ 22:00:18
URL: http://egoankan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0