Semestervecka nr 3

Ja den är ju förbrukad och förbi. Men här kommer det lite uppdatering om den.
På måndag var vi i väg och fiska tillsammans med ett par vänner från Enköping som hade landat med husvagnen i Lövberga. Det blev lite fisk i varje fall. På kvällen kom storhäxan, min käre svåger och två av deras barn hit. Och det börja ju bra. Pontus tar en cykel och cyklar upp till farmor. Efter en stund kommer Kevin och Ida in och säger att dom var tvugna att ta varsin cykel och cykla efter Pontus som har dragit ner för backen och han vet inte hur man bromsar. Vi hör hur han skriker. Storhäxan kastar sig i bilen för att åka efter. Och hon ser framför sig hur hon kommer att hitta pojken i en hög. Men han klara sig hela vägen ner utan att dra om kull. Där i mot så kommer ett par andra grannar och stannar utanför oss. Och dom har plockat upp Ida som har cyklat om kull. Så hon lyckadet skrapa i armbågen och magen. Det var skada nr 1.
På tisdagen lyckades jag må jag säga, Jag står nedanför trappen och pratar med en granne. Och i handen har jag en kaffekopp. Jag tar sista slurken och ser att det är massa sump i botten på koppen så jag vänder mig om för att kasta i väg det. Och vem kommer där om inte min käre svåger som får allt på sig. Ni skulle ha sett hans min och hört grannens skratt.
Min mamma var ju kvar i Östersund. Och där höll dom på med att försöka få ner henne till Uppsala. Men Uppsala ville inte ta sitt ansvar då dom hela tiden sa att dom inte hade någon plats. Så på Onsdagen ringde en läkare hit från Östersund och fråga om jag kunde se till att hon kom hem. Ja sa jag vad har jag för val. Inte för att det gjorde mig så mycke att jag skulle få köra ner henne men jag blev sur att inte Uppsala tog sitt ansvar. Hur som så fixa dom i Östersund så hon fick sjuktransport hit. Hon kom på kvällen. Dan efter var vi ner till Ström och handla och gick på apoteket. Då börja hon bli dålig igen. Så på kvällen körde jag ner henne till hälsocentralen i Ström. När läkarn där fick höra om våra problem med transporten tyckte han att hon skulle åka tillbaka till Östersund. För då måste ju Uppsala ta sitt ansvar när hon kom tillbaka inom ett dygn. Så det blev så. Jag kontakta patientombudsnämden i Uppsala och hon där hade aldrig hört talas om någont liknande. Men hon tyckte jag skulle kontakta patientombudsnämden i Jämtland så jag skicka ett mail dit. På fredagen fick jag ett svar på mail från henne. Där hon skrev lite förslag hur vi skulle gå tillväga.  På eftermiddagen ringde hon för att höra hur det hade gått. Hon hade inte heller hört talas om något liknande. Det tyckte jag var jättte gulligt att hon ringde för att höra hur det hade gått och om vi behövde någon hjälp. Men det hela sluta i varje fall med att i tisdags då fick hon transport ner till Uppsala. Dom fick ge sig.
På torsdagskvällen hade vi allsång på Sågbacken. Inte mycke folk men trevligt.
Sen kom fredagen då hände olyckor nr 2.3
På kvällen var vi uppe hos svärmor och satt ute och käka. Ungarna sprang runt och lekte. Rätt var det är så hör vi Pontus börjar skrika. Och ut ur ett uthus kommer han springande med blodet rinnande ner från ögat. Då har han lyckats ramla och slagit upp ena ögonbrynet. Och det blöder ju häftigt där i från. Men som tur var så klara han ögat.
När det lugna ner sig och han har blivit omplåstrad och vi har sett att det inte var någon fara med honom så skulle vi gå hem. Då snubblar Kevin och i handen har han en gitrarr gjord av trä som han skrapar upp halsen och hakan på.
Ja dessa barn.
På lördagen var vi i väg och fiska. Ingen hade varit där någongång så vi tyckte att det blir nog bra. Jo om man vill ha mört. För det var det ända vi fick. Men vi hade ju tur med vädret i varje fall =).
På söndag morgon åkte storhäxan och svåger. Dom åkte nog redan vid sju på morgonen. För svågern skulle i väg och spela på kvällen i Vaxholm. VI var på Sågbacken och jobba för det var allaktivetsdag där. Och det var mycke folk där.

Ja det va min tredje och sista semestervecka. Nu har jag börjat jobba igen. Första veckan jobba jag ons och tors sen var jag ledig helgen, En bra vecka att börja på. Men i dag är jag hemma med sjukt barn. Kevin är tvär förskyld. Så det börja ju också bra.

Nu ska jag ta och gå och tempa min lille son

Ha det

Marie

Kommentarer
Postat av: Ankan

Farligt i skogen eller är det ungarna som är vild? Nej svara inte! Jag vet svaret! SKOGEN!!

2009-07-30 @ 17:57:13
URL: http://egoankan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0