Länge sen sist

Ja det var det verkligen. Och eftersom jag har fått skäll av min käre dotter att jag aldrig skriver här och jag har skällt tillbaka på henne att hon inte kan skaffa facebook. Nu har hon ju det så då får väl jag skärpa mig med att skriva här. Inte mer än rätt.

Vad har hänt i mitt liv då?? Ja inte mycke precis. Jag har precis blivit arbetslös. Inte för att jag är orolig för det. Det löser sig alltid.
Jag har också varit på jakt efter en hund eller rättare sagt jag är det fortfarande. Men jag hitta en tjej i Hammerdal som hade golden retriver kennel. Dom skulle få valpar nu i November. Jag kontakta henne och tala om att jag var intresserad. Vi hade mail kontakt fler gånger. Sen här om dagen fick jag ett mail av henne att hon hade varit på ultraljud med tiken och det visa sig att hon var tom. Tråkit tråkit. Men det är bara att fortsätta leta. Visst finns det men dom finns så långt bort.
Vi har också börjat fixa till ett rum på övervåningen. Nu har vi äntligen kommit överens jag och min käre make vad det ska vara för trappa upp. Och jag vann =)
Sen har vi också skaffat en varmluftspump. Skönt värre.
I helgen var vi ner till min pappa och hans käre fru. Vi var också också till min käre bror och hans familj och hälsa på då hans sambo har fyllt 40 år. Det var trevligt värre.
Min käre svärmor har åkt till Miami. Hon har varit där i en vecka nu  och blir där i en vecka till. Skönt värre skulle jag tro. Hon ringde förra tisdagen och tala om att hon satt i skuggan och läste en bok. Dom hade bara 26 grader den dan. Pust tur att man inte är där. Avudsjuk inte jag heller =)
Jo faktiskt lite. Inte för att jag är någon soldyrkare. Men det här vädret vi har här är inte roligt. Jag vill att det ska komma snö nu. Just nu är det bara grått grått och åter grått. Vi har haft snö ett par gånger men ´sen blir det mild väder och den försvinner.

Nu ska jag ta och klä på mig och fara in till Ström med sonen. Han hostar så jag tror lungorna kommer upp snart. Så jag ska åka in och se om jag kan få någon bra hostmedicin till honom
Men käre dotter jag lovar att jag ska skärpa mig när det gäller att skriva här

Kram på er alla där ute

Kommentarer
Postat av: Ankan

Tack mamma!

2009-11-18 @ 22:27:23
URL: http://egoankan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0